سری عکسهایی زیبا از رستوران پاته بابل : بخش اول

رستوران پاته بابل جزو رستوران های خوب بابل که در ایام تعطیلات و یا روزهای عادی می توانید نقشه ای بریزید ،با دوستان یا خانواده تان هماهنگ کنید و سری به این رستوران بزنید و از طبخ و سرو غذاهای خوشمزه اش لذت ببرید.  از بیرون هم می توانید آشپزخانه اش هم ببینید، نشاني: بابل،بعد از ميدان بسيج،نرسيده به پمپ بنزين نوشيرواني، برج سایه،شماره تماس :  ۰۱۱۳۲۳۰۳۰۲۵

رستوران پاته بابل-گارني ياريخ

بادمجان شکم پر ( گارنی یاریخ )
روش سنتی تهیه این پیش غذا در تبریز

مواد لازم:
بادمجان قلمی / ۸ عدد
گوشت چرخ کرده / ۳۰۰ گرم
پیاز بزرگ / ۱ عدد
سیر / یک بوته کامل
جعفری خرد شده / یک پیمانه
گوجه فرنگی کوچک / ۴ عد
رب گوجه فرنگی / ۲ قاشق غذاخوری
زردچوبه / به مقدار لازم
نمک و فلفل / به مقدار لازم
روغن سرخ کردنی / به مقدار لازم
آب جوش / یک لیوان

طرز تهیه:

بادمجانها را به صورت راه راه پوست گرفته و از قسمت پوست کنده آن با نوک چاقو، یک برش عمودی روی بادمجان ایجاد کنید. تمام بادمجانها را به همین صورت آماده کرده و به مدت نیم ساعت داخل محلول آب و نمک قرار دهید تا تلخی بادمجان گرفته شود و نیز با این روش بادمجانها روغن کمتری را هنگام سرخ شدن جذب خواهند کرد. بادمجانها را از داخل آب و نمک در آورده و روی حوله کاغذی خشک کنید و سپس با مقداری روغن مخصوص سرخ کردنی سرخ کنید، بادمجانها را داخل ماهی تابه بچرخانید تا همه قسمتهای آن سرخ شود.
سیرها را پوست گرفته و به شکل خلالی خرد کنید، در این غذا شکل مطلوب سیر به همین شکل است و نوعی بافت مخصوص به غذا میدهد.
پیاز را پوست گرفته و رنده کنید و با کمی روغن تفت داده و سپس گوشت چرخ کرده و زردچوبه را اضافه کرده و در آخر یک قاشق رب گوجه فرنگی، نمک و فلفل را بیافزایید و پس از تفت داده شدن از روی حرارت برداشته و سیرهای خلال شده را داخل مایه گوشتی بریزید و هم بزنید.
بادمجانها را از قسمتی که برش داده اید کمی با دست باز کرده و مایه گوشتی را داخل آن پر کنید. و درون ظرفی با دیواره کوتاه بچینید ( بهتر است داخل ظرف پیرکسی که میخواهید با آن غذا را سرو کنید بچینید ) بعد از اینکه همه بادمجانها را به همین ترتیب آماده کرده و در ظرف چیدید. جعفری خرد شده را با دقت روی مایه گوشتی قرار دهید. گوجه فرنگی ها را به دو قسمت تقسیم کرده و روی هر کدام از بادمجانها یک برش از گوجه فرنگی قرار دهید.
رب گوجه فرنگی و یک لیوان آب جوش را داخل ظرفی خوب مخلوط کرده و کمی نمک و فلفل بیافزایید و به آرامی روی بادمجانها بریزید و روی ظرف را با فویل آلومینیوم بپوشانید و چند سوراخ روی فویل ایجاد کرده و به مدت ۲۰ دقیقه داخل فر با ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید تا سس به خورد بادمجانها رفته و گوجه فرنگی ها کمی نرم شود.

 

رستوران پاته بابل-پاستا گراتن مرغ

 

گراتن پاستا و مرغ

مواد لازم :

پاستا ۲ لیوان

مرغ نصف سینه کامل

قارچ چند عدد در صورت تمایل

آرد ۲ ق غ

کره ۱ ق غ

شیر نصف پیمانه

پنیر پیتزا ۱۰۰ گرم

پنیر پارمسان ۲ ق غ

پاپریکا ۱ ق م

پودر سیر ۱ ق م

نمک و فلفل به میزان دلخواه

روش تهیه :

ابتدا سینه مرغ را که یخش کمی باز شده با چاقو به قطعات تقریبا نازک و کوچک ببرید.

 سپس کف ماهیتابه را کمی چرب کرده و قطعات مرغ را همراه با پودر سیر،پاپریکا و نمک و فلفل تفت دهید تا طلایی شوند.قارچ را هم ورقه کرده و تفت دهید

 پاستا را هم در آب جوش ریخته و با نمک و اندکی روغن بپزید و آبکش کنید.

 برای تهیه سس سفید کره را آب کنید و آرد را در آن با حرارت ملایم تفت دهید و سپس شیر را اضافه کنید تا به غلظت مناسب برسد.(نه خیلی روان و نه سفت)

 در انتها در ظرف پیرکس یک لایه پاستا بریزید و به ترتیب مرغ،قارچ سس سفید و پنیر پیتزای مخلوط شده با پارمسان بریزید و لایه های بعدی را به همین تزتیب تا تمام شدن مواد بچینید.در انتها روی غذا را با پنیر بپوشانید و به مدت ۱۰ دقیقه در فر ۱۸۰ درجه از پیش داغ شده قرار دهید تا رویه غذا طلایی شود.می توانید از ترکیب ماکرو ۵۴۰ درجه با گریل هم بمدت ۵ دقیقه استفاده کنید.

رستوران پاته بابل-سوشی رول

سوشی رول کالیفرنیا در محبوبیت جهانی سوشی، نقش به سزایی داشته است. دستورالعمل زیر هم مناسب رول های معمولی و هم رول های پشت و رو می باشد. در این رول می توانید به جای آواکادو از انبه هم استفاده نمایید. این سوشی خوشمزه در ۲۰ دقیقه آماده می شود برای تعداد ۶ نفر مناسب است.

مواد لازم سوشی رول کالیفرنیا

خیار به میزان لازم
آواکادو به میزان لازم
گوشت خرچنگ پخته شده ۱۰۰ گرم
ورق جلبک دریایی ۲ تا ۳ عدد
برنج سوشی ۲ پیمانهسوشی رول کالیفرنیا

نصف ورق جلبک را بر روی حصیر مناسب تهیهٔ سوشی قرار می دهیم و آن را با برنج می پوشانیم – به قطر یک سانتیمتر – و برنج را روی سطح جلبک کمی فشار می دهیم تا در جای خود تثبیت شود. (توجه کنید که لبهٔ انتهایی جلبک را به فاصله دو سانتیمتر خالی از مواد باقی بگذارید تا در انتها – موقع بستن سوشی – بر روی سوشی قرار گیرد).
به کمک حصیر، ورق جلبک را کمی لوله می کنیم، به شکلی که برنج رو به پایین قرار بگیرد و شروع می کنیم به قرار دادن مواد مورد نیاز در رول سوشی.
گوشت خرچنگ را به صورت نازک و بلند می بریم (اگر گوشت خرچنگ خرد باشد آن را در کنار هم در یک راستا قرار می دهیم). مقدار خرچنگی که در رول می گذاریم، بستگی به این دارد که دوست داریم رول چه قطری داشته باشد.
در کنار آن ۲ تا ۳ برش باریک خیار قرار می دهیم.
روی خرچنگ و خیار یک برش از آواکادو (ضخیم تر از خیارها) قرار می دهیم. (توجه داشته باشید که اندازه و وضعیت قرار گرفتن همهٔ مواد باید یکسان باشد). می توانیم برای تزئین، روی آن کنجد بریزیم. کنجد تیره و یا روشن، هر دو خوب است.
این ترکیب را پس از رول کردن و برش زدن با مخلوطی از واسابی (در صورت تمایل) و سس سویا میل می کنیم.
رستوران پاته بابل-میگو سوخاری

میگو جزو غذاهایی است که هر کسی میل به خوردنش ندارد، ولی اگر میگو سوخاری شود خیلی ها را وسوسه می کند، معمولاً وقتی میگو را سرخ می کنیم حجمش کم می شود این روش کمک می کند تا میگوهای درشت تری بر سر سفره داشته باشید.

مواد لازم میگو سوخاری :

میگو :•: ۱۲ عدد

آرد سوخاری :•: ۱/۲ پیمانه

شیر :•: ۱/۲ پیمانه

پنیر پارمسان :•: ۱/۴ پیمانه

تخم مرغ :•: ۱ عدد

برگ اسفناج :•: ۱۰۰ گرم

آرد :•: ۱ قاشق چایخوری

روغن زیتون :•: ۱ قاشق سوپخوری

زردچوبه و نمک :•: ۱ قاشق چایخوری

پودر زنجبیل :•: ۱/۲ قاشق چایخوری

فلفل قرمز و فلفل سیاه :•: ۱/۴ قاشق چایخوری

برای تهیه میگو سوخاری ابتدا میگو ها را پاک کنید و در پشت آنها برش بزنید و نواری تقریبا سیاه رنگ (روده آن) را خارج کنید وبیرون بریزید و تمام میگوها را بشورید در کناری بگذارید.

آرد سوخاری و پنیر،زردچوبه،فلفل قرمز،نمک را در کاسه ای مخلوط کنیدو سپس در سینی بریزید و بعد تخم مرغ را در کاسه ای بشکنید پس از اطمینان از سالم بودن آن را با همزن یا چنگال هم بزنید

و در تابه یا قابلمه ای کوچک روغن سرخ کردنی تقریبا تا نصف ظرف بریزید (اگر میگوها در روغن شناور شوند باعث ترد ی و پفکی شدن آنها میشود) زیر شعله را کم کنید تا بمرور زمان روغن داغ شود

و میگوها را در تخم مرغ و سپس درسینی آرد سوخاری بغلتانید و دوباره در تخم مرغ بگذارید و سپس در آرد سوخاری بغلتانید و آرام یک به یک میگوها را در روغن داغ بگذارید تا سرخ شود

وقتی که برشته و طلایی رنگ شد آنها را از روغن در بیاورید ودر صافی قرار دهید تا روغن اضافه از میگوها خارج شود ویا روی دستمال بگذارید تا روغن اضافه جذب دستمال شود.

برگ اسفناج را پاک کنید و بشورید و روی تخته با چاقو کمی خرد کنید(خیلی خرد ریز نشود)و شیر جوش را روی شعله کم قرار دهید و شیر و اسفناج را باهم درون شیر جوش بریزید بعد از ۳دقیقه آرد را نیز بیفزایید

تا بجوشد سپس پودر زنجبیل و فلفل سیاه را با قاشق روی مواد بپاشید و شیر جوش را از روی شعله بردارید و روغن زیتون را به آن بیفزایید .

در بشقابی میگوی سوخاری را بچینید و سس شیر و اسفناج را اطراف میگوها بریزید یا روی میگو و نوش جان کنید.

 

لازم  است بدانید

  • ۱- ضد فشارخون
    میگو از منابع اسیدهای چربی از خانواده امگا ۳ است که دریافت آن به کنترل فشارخون کمک می‌کند. البته توصیه می‌شود این ماده غذایی در هنگام تهیه با حداقل روغن و نمک طبخ شود، در این صورت به گزینه‌ای مناسب برای کاهش سطح فشارخون تبدیل خواهد شد زیرا سرخ کردن آن در روغن، کالری بیشتر به بدن می‌رساند و باعث افزایش وزن می‌شود که خود از عوامل بروز فشارخون است.

 

  • ۲- سرشار از سلنیوم
    یکی از مواد معدنی‌ای که در میگو به میزان بسیار یافت می‌شود، سلنیوم است. با خوردن ۱۰۰ گرم میگو، ۶۴ درصد از نیاز روزانه به این ماده مغذی تأمین خواهد شد و از آنجا که سلنیوم خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد، عادت به خوردن میگو، احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ و انواع سرطان خون مانند «لوسمی» و «لنفوم هوچکین» را کاهش می‌دهد

 

  • ۳- ضد آلزایمر
    امگا ۳ فراوانی که در میگو وجود دارد، باعث می‌شود عادت به مصرف هفتگی آن از بروز آلزایمر و اختلال حواس در دوران سالمندی جلوگیری کند. در واقع، دریافت روزانه ۳۸۰ میلی‌گرم از این اسیدهای چرب، از بروز اختلال حواس و آلزایمر جلوگیری می‌کند و با خوردن هفته‌ای ۲ تا ۳ بار میگو، این مقدار اسید چرب به بدن خواهد رسید.

 

  • ۴- ضد کم‌خونی
    افرادی که به دلایل مختلف گوشت قرمز نمی‌خورند، بیش از دیگران در معرض ابتلا به کم‌خونی ناشی از فقر آهن قرار دارند و از آنجا که با خوردن ۱۰۰ گرم میگو، ۱۹ درصد از نیاز به این ماده مغذی تأمین می‌شود، بهتر است در صورت نخوردن گوشت قرمز، میگو را در برنامه غذایی روزانه‌شان بگنجانند.

 

  • ۵- منبع پروتئین و کلسترول خوب

    میگو برخلاف تصور عامه مردم، باعث افزایش کلسترول نمی‌شود زیرا بررسی‌های مقایسه‌ای میان دو رژیم غذایی با تخم‌مرغ و میگو نشان داده‌اند که رژیم دارای میگو ۷ درصد سطح کلسترول بد و ۱۲ درصد سطح کلسترول خوب را افزایش می‌دهد در حالی که رژیم دارای تخم‌مرغ، سطح کلسترول بد را ۱۰ درصد و سطح کلسترول خوب را ۷ درصد بالا می‌برد. در واقع این ماده غذایی چربی کمی دارد و با خوردن ۱۲ عدد میگوی درشت بخارپز شده، ۱۶۰ میلی‌گرم کلسترول وارد بدن می‌شود و سطح تری‌گلیسرید ۱۳ درصد پایین می‌آید بنابراین توصیه می‌شود آن را مانند سایر منابع پروتئینی مصرف کنید.

رستوران پاته بابل- پاستا سبزیجات

 

یک پاستای خوش مزه که در پخت آن بجای گوشت از سبزیجات گریل شده استفاده می شود که طعم دودی بسیاری مطلوبی را به این غذای ایتالیایی می دهد. این غذا کاملاً مناسب برای گیاهخواران می باشد. این میزان مواد برای ۴ نفر مناسب می باشد.

مواد لازم پاستای سبزیجات گریل شده :

پاستا     ۵۰۰ گرم
گوجه فرنگی     ۱۲ عدد
پیاز متوسط     ۲ عدد
فلفل دلمه ای     ۲ عدد
زیتون سیاه     ۱۲ عدد
جعفری تازه ساتوری شده     ½ پیمانه
ریحان تازه ساتوری شده     ½ پیمانه
روغن زیتون     ۶ قاشق غذاخوری
سیر ریز خرد شده     ۲ حبه
پنیر پارمژان     ۶ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه     به میزان لازم
فلفل قرمز     به میزان لازم
پنیر فیلا فیلا (یا پنیر پیتزا) رنده شده     برای هنگام سروپاستای سبزیجات

گوجه فرنگی، پیاز و فلفل دلمه ای را از وسط نصف می کنیم. سپس آنها را روی کباب پز کمی کباب می کنیم تا ترد و قهوه ای شوند. سپس آنها را از روی گریل بر می داریم و ریز خرد می کنیم.
پاستا را در آب در حال جوشیدن همراه با نمک می ریزیم تا بپزد و نرم شود. در حین پختن پاستا، روغن زیتون، سیر خرد شده، ریحان و جعفری خرد شده و زیتون را یک ظرف می ریزیم و این مخلوط را با کمی نمک و فلفل مزه دار می کنیم.
وقتی پاستا کاملاً نرم شد و پخت، آن را آبکش کرده و مخلوط مواد را روی آن می ریزیم. سپس ظرف را روی حرارت ملایم می گذاریم و فلفل، پیاز، گوجه و پنیر را به آن اضافه می کنیم و روی حرارت مخلوط می کنیم تا کمی گرم شوند. سپس پاستا را از روی حرارت بر می داریم و آن را در ظرف دلخواه می کشیم و کمی پنیر روی آن رنده کرده و سریعاً سرو می کنیم.




X